Vaak willen ondernemers Google Ads kosten besparen door niet te adverteren op hun bedrijfsnaam.
Dat is ook best een logische gedachte, want met je eigen bedrijfsnaam haal je meestal toch al
een toppositie in de organische zoekresultaten van Google.
Maar is niet adverteren op je bedrijfsnaam ook echt slim?
Wél adverteren heeft namelijk ook een aantal heel interessante voordelen.
Je Google Ads advertentie kan een ijzersterke aanvulling zijn op de omschrijving die de zoeker in de organische zoekresultaten van Google ziet.
De titel en dat kleine stukje tekst dat Google in de zoekresultaten laat zien,
kun je overigens zelf aanpassen in je meta-tags (title tag en description). Altijd doen!
De tekst van je Google Ads advertentie bepaal je natuurlijk ook zelf.
Je kunt in deze tekst dus inspelen op heel andere klantvoordelen.
Je kunt er tijdelijke acties en aanbiedingen in promoten.
En... je hebt de mogelijkheid om je advertentietekst uit te breiden met interessante extensies.
Zoals 4 extra sitelinks naar jouw webpagina's,
highlights (korte tekst waarin je klantvoordelen kunt opsommen),
het telefoonnummer van je bedrijf, prijsextensies
of extra website-informatie (bijv. over typen, modellen, locaties).
De resultatenpagina van Google zou er dan zo uit kunnen zien:
Met een Google Ads advertentie heb je dus de mogelijkheid om véél meer over jezelf,
je producten of diensten én je acties te vertellen.
Zo vergroot je de kans dat een zoeker daadwerkelijk naar je website doorklikt en ook iets bij je gaat kopen.
Sinds september 2010 mogen concurrenten ook jouw bedrijfsnaam als zoekwoord opnemen in hun Google Adwords campagne,
zolang ze jouw bedrijfsnaam niet in hun advertentietekst gebruiken.
Dat vind je misschien niet chic, maar het gebeurt natuurlijk wel in de praktijk.
Of dat bij jou ook gebeurt?
Test het nu en Google eens op je eigen bedrijfsnaam.
Door zelf niet op je eigen bedrijfsnaam te adverteren, geef je dus één extra concurrent de mogelijkheid
om 1 van de 4 top-advertentieposities in te nemen met zijn advertentie.
En dat op het cruciale moment dat iemand op zoek is naar jouw bedrijf.
Stel je voor die concurrent weet met zijn advertentie jouw potentiële klant te verleiden tot een doorklik naar zijn website.
Dat wil je toch niet?
De kosten van adverteren op je eigen bedrijfsnaam zijn laag.
Veel lager dan de klikkosten op andere zoekwoorden.
De kosten per klik zijn zo laag, omdat je bedrijfsnaam veel kliks en dus
een hoog doorklikpercentage (CTR) genereert.
En dat levert weer een hoge kwaliteitsscore van Google op, waardoor je minder hoeft te betalen per klik.
Sterker nog de hoge kwaliteitsscores op je bedrijfsnaam verhogen ook de kwaliteitsscore van je totale Google Ads account,
waardoor ook de klikkosten van andere zoekwoorden (een beetje) omlaag gaan.
Stel je daar niet té veel bij voor, maar de toch al lage kosten van het adverteren op je eigen bedrijfsnaam
zul je er waarschijnlijk wel mee kunnen terug verdienen.
Als je niet op je eigen bedrijfsnaam adverteert, is je kostenbesparing dus minimaal.
Terwijl het verliezen van één nieuwe klant, je beslist veel meer geld kost.
Zeker als je kijkt naar de lifetime value van een klant.
Heb ik je kunnen overtuigen van het nut om op je eigen bedrijfsnaam te adverteren?
Of wil je er graag nog wat meer over weten?
Stuur me dan een e-mail of bel me op 0475 - 533420.