Google Adwords Specialist voor webshops en MKB

Zo voorkom je slechte Adwords ervaringen

google ads ervaringen

1 maart 2020

Slechte ervaring met Google Ads?

"Adverteren met Adwords is leuk, maar het werkt niet voor mijn branche". Deze opmerking hoor ik steeds minder vaak, maar deze week dook hij weer even op toen ik een ondernemer vertelde dat ik Google Ads campagnes optimaliseer. Voor de duidelijkheid: ik ben het hier niet mee eens. Adwords werkt wél, maar waarschijnlijk pak je het verkeerd aan.

Hoe weet je of jij Adwords verkeerd aanpakt?

Test het nu door een antwoord te geven op deze 8 vragen:

  1. Bevat je Google Ads campagne alleen brede zoekwoorden? 
  2. Weet je niet wat het verschil is tussen brede, zinsdeel en exacte zoekwoorden?
  3. Bevat je campagne geen of minder dan 20 uitsluitingszoekwoorden?
  4. Bevat je campagne maar één advertentiegroep?
  5. Is je gemiddelde doorklikpercentage (CTR) lager dan 1%?
  6. Heb je per advertentiegroep maar één advertentietekst?
  7. Maak je geen gebruik van sitelinks en highlightextensies?
  8. Heb je in dezelfde campagne het zoeknetwerk én het display netwerk ingeschakeld?

Heb je meer dan 2 vragen met 'ja' moeten beantwoorden?

Dan is het niet meer dan logisch dat je slechte ervaringen hebt met Google Ads. Ik adviseer je om je écht in Google Ads te verdiepen. Dat kan in het helpcentrum van Google Ads.

Heb je geen tijd om je in Google Ads te verdiepen? Dan kun je beter je adwords campagne uitbesteden aan een specialist. Als je dat fijn vindt, wil ik wel eens bekijken of je meer rendement uit je campagne kunt halen. Als dat zo is, laat ik je ook meteen weten wat het optimaliseren van je Google Ads campagne kost. En welke resultaten je van deze optimalisatie mag verwachten. Dat doe ik geheel vrijblijvend. Het verplicht je tot niets!


< Alle artikelen

Neem vrijblijvend contact op