Google Adwords Specialist voor webshops en MKB

Wat levert adverteren met Google Ads je op?

voordelen google ads

20 maart 2020

7 belangrijke voordelen van adverteren met Adwords

Voordat je gaat adverteren in Google wil je natuurlijk weten of Google Ads (voorheen Adwords) wel zo interessant voor je is.
Wat heb je er aan? Wat levert het je op?
Méér klanten natuurlijk. Maar hoe werkt dat dan?
Om je dat duidelijk te maken, heb ik de 7 belangrijkste voordelen van Adwords voor je op een rij gezet:

  1. Je bereikt potentiële klanten op precies hét juiste moment
    Adverteren in Google is anders dan adverteren in een tijdschrift of vakblad. Je Adwords advertenties worden niet zomaar aan iedereen vertoond. Alleen mensen die zoeken op de zoekwoorden die jij vooraf hebt opgegeven, zien je advertentie. Je bereikt je doelgroep dus precies op het moment dat ze daadwerkelijk behoefte hebben aan jouw product of dienst.
     
  2. Je bepaalt zelf de kwaliteit van je leads
    Doordat je zelf kunt bepalen bij welke zoekwoorden je advertentie wél en niet moet verschijnen, bepaal je ook zelf de kwaliteit van de bezoekers op je website. Een voorbeeld: welke bezoeker zal eerder iets kopen in je kledinghanger-webshop? Iemand die zoekt op 'houten kledinghangers online bestellen' of iemand die zoekt op 'kledinghangers'? Ben je het met mij eens dat die eerste zoekwoordcombinatie je meer nieuwe klanten oplevert?

    Overigens kan de tweede zoekwoordcombinatie je ook nieuwe klanten opleveren. Je moet alleen even geduld hebben. Deze zoeker zit in de oriëntatiefase van zijn aankoop. Het kan nog alle kanten op. Misschien worden het kunststof kledinghangers, misschien worden het houten kleerhangers. Misschien van een bepaalde houtsoort, misschien ook niet.
     
  3. Je website is vindbaar op duizenden zoekwoorden
    Als je in de onbetaalde zoekresultaten in Google goed gevonden wilt worden kost dat veel moeite. Je zult zoekmachinevriendelijke webteksten moeten schrijven. En één webpagina kun je op maximaal 2-5 zoekwoorden goed vindbaar maken. Met Google Ads ben je met het grootste gemak vindbaar op duizenden zoekwoordcombinaties. En dat is niet overdreven. Het is zelfs een must als je je concurrenten te slim af wilt zijn ;-)

    Een kleine kanttekening is hierbij overigens wel op zijn plaats, want je advertenties presteren beter als deze zoekwoorden ook in je webteksten verwerkt zijn. Maar staan ze niet in je webteksten? Dan kun je toch vindbaar zijn op al deze zoekwoorden.
     
  4. Google Ads levert je waardevolle informatie op
    Door je adwords resultaten te meten weet je na een tijdje precies welke zoekwoorden je meer klanten opleveren. Dát zijn de woorden waarvoor je je website gaat optimaliseren (met SEO). Zodat je ook in de onbetaalde zoekresultaten goed gevonden wordt. Je had toch méér nieuwe klanten nodig?
     
  5. Een Google Ads campagne is héél snel op te zetten
    Heb je op korte termijn nieuwe klanten nodig? Binnen een paar dagen staan je advertenties online. En als het écht nodig is, zet ik binnen 1 uur een adwords campagne voor je op. Een beperkte campagne voor één bepaald product natuurlijk, want je snapt wel dat ik in 1 uur geen complete campagne met duizenden zoekwoorden kan opzetten.
     
  6. Je hebt zelf de volledige controle
    Je hebt alles zelf in de hand. Op welke zoekwoorden je wilt adverteren. En op welke niet. Waar je wilt adverteren (lokaal, regionaal of internationaal). Hoeveel je maximaal per dag en per klik wilt betalen. En heb je even geen tijd voor nieuwe klanten? Met één druk op de knop zet je de campagne tijdelijk stop.
     
  7. Oh ja, ik zou de kosten bijna vergeten
    De kosten zijn namelijk niet zo belangrijk. Het gaat er om wat adverteren met Google Ads je onder aan de streep oplevert. Als een klant mij € 500,- oplevert, vind ik het geen probleem als mij dat € 100,- kost. Natuurlijk houd ik de kosten het liefst zo laag mogelijk, maar het rendement is belangrijker dan de kosten. En vergelijk het rendement van Google Ads vooral ook met het rendement op andere marketingacties. Zeker weten dat je Adwords dan heel interessant vindt ;-)

Twijfel je nog? Probeer het gewoon! Verdiep je in Google Ads, zet zelf een campagne op en test het. Heb je geen tijd om zelf een Google Ads campagne te maken of heb je hulp nodig? Neem dan contact met me op.


< Alle artikelen

Neem vrijblijvend contact op