Online Marketing Blog

Informatie en tips over hoe je meer bezoekers naar je website kunt trekken én van meer bezoekers klanten kunt maken.

Laatste artikelen

Geplaatst door op in Google Adwords

Zoekwoordopties slim inzetten levert meer op

Het zoektype dat je gebruikt als je zoekwoorden aan een advertentiegroep toevoegt, kan een enorme impact hebben op het succes van je adwords campagne. Als je mijn vorige artikel hebt gelezen, weet je al welke zoektypes er zijn en hoe ze werken. Vandaag gaan we een stap verder. Je leert hoe je de zoekwoordopties kunt inzetten om meer rendement uit je adwords campagnes te halen...

Welk zoektype gebruik jij voor je adwords zoekwoorden?

Als ik een bestaande adwords campagne bekijk, van een potentiële klant of een deelnemer aan mijn adwords training, is er één fout die bijna iedereen maakt: alleen maar brede zoekwoorden inzetten!

En dat is jammer, want als je niet weet dat er meer zoektypes zijn en wat de verschillen zijn, zul je nooit een succesvolle adwords campagne op kunnen zetten. Daarom leg ik vandaag uit welke zoekwoordopties je kunt gebruiken in adwords en wat nu precies de verschillen zijn.

Hoe meer je biedt, hoe hoger je advertentie verschijnt. Of toch niet?

Hoe bepaalt Google hoeveel ik moet betalen per klik? Dat is de vraag die mij het vaakst wordt gesteld als het gaat om adverteren in Google Adwords. Veel mensen denken dat adverteren op een toppositie in Google alleen maar een kwestie is van meer bieden. Hoe meer je biedt, hoe hoger je advertentie wordt weergegeven. Maar zo werkt het niet. Hoe het dan wél werkt? Dat zie je hier...

Pas op met metaforen in je webteksten

Goed gevonden worden in Google wil niet altijd zeggen dat je ook potentiële klanten naar je website trekt. Dan heb ik het dus over potentiële klanten, die écht geïnteresseerd zijn in wat jij te bieden hebt. In de praktijk ontvangen veel websites nog steeds bezoekers die helemaal niet relevant zijn. Bezoekers die je website onmiddellijk weer verlaten als ze zien wat je doet of aanbiedt. De oorzaak ligt vaak bij het gebruik van metaforen.

Geplaatst door op in Online Marketing

Hoe krijg ik meer bezoekers op mijn website?

Spookt deze vraag regelmatig door je hoofd? En ben je een ondernemer? Dan vind je hier vanaf nú praktische tips en inhoudelijke informatie over hoe je meer relevante bezoekers naar je website of webshop trekt én hoe je van meer bezoekers klanten maakt.