Online Marketing Blog

Informatie en tips over hoe je meer bezoekers naar je website kunt trekken én van meer bezoekers klanten kunt maken.

Hoe werkt het biedsysteem van Google?

Posted by on in Adwords vraag van de Week

Hoe meer je biedt, hoe hoger je advertentie verschijnt. Of toch niet?

Hoe bepaalt Google hoeveel ik moet betalen per klik? Dat is de vraag die mij het vaakst wordt gesteld als het gaat om adverteren in Google Adwords. Veel mensen denken dat adverteren op een toppositie in Google alleen maar een kwestie is van meer bieden. Hoe meer je biedt, hoe hoger je advertentie wordt weergegeven. Maar zo werkt het niet. Hoe het dan wél werkt? Dat zie je hier...

Niet de hoogste, maar de meest relevante, bieder wint

Het succes van Google valt en staat met het bieden van relevante zoekresultaten aan de zoekers. Kwaliteit leveren is het bestaansrecht van Google. En het is de reden waarom adwords werkt (ook voor adverteerders).

In deze onlangs gepubliceerde video legt Hal Varian van Google uit hoe het veilingsysteem van Google werkt. Deze video is écht de moeite waard om te bekijken. Je leert:

  • welke kwaliteitsfactoren belangrijk zijn voor het bepalen van je advertentiepositie
  • hoe Google de klikprijs bepaalt, die je moet betalen als iemand op je advertentie klikt
  • hoe je adwords kosten kunt besparen

Mijn advies: bekijk deze video nog een keer

Als je deze uitleg over het adwords biedsysteem écht begrijpt, heb je 50% van de kennis in handen die nodig is om een succesvolle adwords campagne op te zetten. Een campagne waarmee je meer relevante bezoekers naar je website trekt, tegen zo laag mogelijke kosten per klik!

Heb jij ook een adwords vraag?

Stuur je vraag naar info@emarketingexperts.nl of plaats hieronder een reactie met daarin een omschrijving van je adwords probleem.

 

Tagged in: adwords kosten

Comments

  • No comments made yet. Be the first to submit a comment

Leave your comment

Guest
Guest vrijdag, 14 december 2018